torsdag 3 november 2016

Hej - det här är jag!

Susanne Nyman - Det här är jag!
Jag med mitt egna klädmärke - San's Design
Jag heter Susanne, är från västkusten, men bor på andra sidan sedan 1999. Jag har två barn, två små grabbar på snart tre och sju år. Jag har en man och en katt, villa och ett par Fordar. Vi är en riktig medelsvensson-familj! :D

Tills för ett par månader sedan jobbade jag på Forex på Skavsta Flygplats. Där har jag jobbat sedan 2005! I elva år har jag gått upp okristligt tidigt på morgonen och jobbat sent på kvällarna, året runt, vardagar som helger som röda dagar. Outtröttligt har jag pratat med kunder om deras härliga resor och rekommenderat hur de ska göra med sin reskassa. Nu fick det vara nog!

Jag är snart fyrtio år gammal och var rädd att om jag inte gör något, så kommer jag att fastna på Forex och den vägen kommer troligtvis att leda ner i en avgrund av utbrändhet och depression! Forex är en jättebra arbetsplats för en del, med bra förmåner, men jag kände att jag jobbade i motvind, jag mådde helt enkelt inte bra på jobbet. Så jag sade upp mig! Mycket skrämmande, men samtidigt väldigt spännande och, faktiskt, en otrolig lättnad när jag väl hade bestämt mig!

Vi spenderar så mycket tid på våra jobb, en så stor del av ens liv utspelar sig på jobbet och om man inte trivs eller passar in så har det en enorm inverkan på hur man mår i övrigt. Så nu letar jag efter ett jobb där jag kan jobba i medvind i stället, ett jobb som jag kan trivas och utvecklas med. Jag behöver en nystart!

I den här bloggen kommer jag att försöka samla mina tankar, utveckla mitt cv och försöka få ihop någon slags sammanställning på vad jag faktiskt har gjort hittills!

Kanske kan jag ge er lite inspiration också! Hittar jag bra och matnyttiga länkar på vägen så kommer jag att samla dem här, så att även ni kan ta del av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar